• 4sail novinky

    Nová verze ALT aplikace 15/05/2015

  • f t w
  • fireball
  • Příspěvky

    Podstránky

    • Sociální sítě
    • Články
    • Komunikace
    • Galerie

    Další projekty

    • Bazar
  • Závody

    Podstránky

    • Kalendář
    • Výsledky
    • Seriály závodů

    Nejbližší závod

    Není znám

    informace se zobrází, až se někdo ze závodníku na nějaký závod přihlásí

  • Oficiality

    Podstránky

    • Dokumenty
    • Kontakty

    webmaster

    • Michal Kliment kl1m3nt@gmail.com+420 721 333 815

    Kontaktní osoba

    • Jan Jedlička +420 723 472 125
  • Účet

    přihlásit

    • The user name field is required.
    • The password field is required.
    • graficky plugin

    - nebo -

    Log in using another service

    REgistrace

    Vytvořit účet
  • 06.05.2014U tohoto článku nebyla počítána čtenost
    popisek obrázku

    To je celá, to je půl - jak jsem opět visel na háku aneb velká poklona Lídě

    Když již po několikáté nesehnal synek kosatníka na závody, začal jsem vážně uvažovat, že bych se zase mohl svézt, a to poprvé s Jirkou. V zimě jsem si prozíravě nechal u doktora orazit licenci, Cadeti měli o víkendu volno, Felda se jevila celkem v dobré kondici, a tak když za mnou Jirka s nabídkou přišel, moc jsem neváhal. Předpověď vítr slibovala a vypadalo to tedy, že víkend na břehu neprosedíme.

    Sobotní ranní cesta do Brna proběhla místy v hustém dešti, nicméně v Brně po chvilce pršet přestalo. Chvíli jsme zápolili se zámkem branky jachtklubu, až dobrá víla Lída nás vysvobodila. Sešlo se nakonec celkem devět Fireballů, nějaké RSy a Vaurieni.

    Na břehu mi srdce starého Fireballisty zaplesalo nad krásným nový Fireballem CZE 15030 dovezeným z Anglie, s dřevěnými palubami a přepážkami – nádherná práce. Kam se na něj hrabou kyblíky!

    Funkci komise na vodě obstarávali celkem čtyři činitelé. Lida s Martinem na prámu a Radim + vysoká horečka na člunu. Startovalo se chvíli po jedenácté, tříminutové intervaly se ukázaly v tomto počtu lodí a v panujících větrných podmínkách jako výborné řešení. Ani jsem se nestačil moc rozkoukat, pár obratů, jedno vytažení spinakru, dvě halzy, a už jsme se řadili na čáře. Myslel jsem si o sobě, že po zimě nějakou fyzičku mám, ale nárazovým větrem jsem byl rychle vyveden z omylu. On ten jachting opravdu někdy bolí! I když jsem v průběhu rozjížděk brzdil, kde to šlo i nešlo, „Balls to the wall“ s Jirkou za kormidlem se nechtěl dát, a tak se přihodilo, že jsme se po prvním dnu, po šesti odjetých rozjížďkách ocitli na čele závodu, na bodovou shodu s druhým Jardou s Radkem.

    Večer byl zpříjemněn na loděnici grilovačkou, živou kapelou, povídáním se spoustou známých, kteří se vrátili z regaty v Chorvatsku a popíjením sedmiletého dominikánského rumu Captain Bucanero – se vší úctou k Božkovu, nedá se to srovnávat :-).

    Ráno jsme se probouzeli do slunečného dne a vítr sílil. Začátek byl hororový, po vyplutí na vodu nevydrželo šití výtahu hlavní plachty, následovalo přistání u mola Zbrojovky, při následné horečné opravě – na startovce pořád vlál odklad – utrpěla příď pár záseků o molo, no a když jsme konečně znovu vypluli, Jirkovi se nelíbila plachta mezi stěžněm a hlavní spírou.

    Následoval návrat na Lodní sporty a rychlé zjištění, že v plachtě je trhlina. Náhradní plachta se našla, vítr ještě zesílil, v poryvech již hodně přes deset a já měl neprozřetelně, ale spíše prozřetelně čas přemítat. Na břehu byl Jirkův kosatník Kuba, oblečený, s hrazďákem a připraveným RSkem. A ve mně v ten moment zvítězila profesionální deformace. Dnes jsou to přesně čtyři roky, co jsem se nechtěně ocitl ve vrtulníku a já vlastně nevím, co to do mne tenkrát potom namontovali. Nedostal jsem žádný materiálový certifikát 3.1 s výsledky mechanických zkoušek hutního materiálu, o chemickém rozboru a CEV nemluvě, nemám protokol o utažení šroubových spojů předepsaným momentem a doklad, jestli se jedná o šrouby 8.8 nebo 10.9. (Pro někoho asi ty předchozí řádky vypadají zmateně, ale modří vědí :-)) A tak následoval rychlý dotaz: „Kubo, pojedeš?“ Pak už jsem jen zamáčkl slzičku, mazal pro foťák a od Františka dostal nabídku, že mě vezme na vodu na druhý člun.

    No, a tak máte k dispozici trochu švestiček z vlastní zahrádky. Škoda jen, že se muselo nejdříve zajet pro benzin a vítr stačil trochu polevit – tedy škoda jak pro koho :-).

    A jak to nakonec celé dopadlo? O bod vyhrál Jarda s Radkem, druhé místo Jirka a třetí Honza s Michalem.

    Kdo do Brna přijel, stoprocentně neměl čeho litovat, prostě závod, jak má být. A na závěr velká poklona Lídě. Radima v neděli přemohl čtvrtý činitel závodu, a tak Lída neděli odpískala na prámu sama. Lído, klobouk dolů!!! Pozdrav všem zúčastněným Fireballistům, bylo mi mezi Vámi moc pěkně. A ve středu s Cadeťáky do Polska - život jde dál …… naštěstí :-).

    Zdeněk Parůžek

     

  • informace

    Autor článku Zděněk Parůžek
    Téma Závod
    Datum 06.05.2014

    Sociální sítě

  • O projektu

    4sail.cz je neziskový projekt podporující propagaci a prezentaci jachtingu v Čechách. Nabízíme prostor jednotlivým lodním třídám, jachetním klubům a nebo pořadatelům závodů. Umožňujeme snadné přihlášení na regaty, přístup k výsledkům jednotlivých závodů, počítáme on-line výsledky pohárů. To, co teď vidíte na svých obrazovkách, je nová verze 4sail. Změnili jsme design a portál jsme zjednodušili. Odstranili jsme funkce, o kterých jsme si sice mysleli, že jsou nejlepší pod sluncem, ale nikdo je nevyužíval. Snazší jsou registrace a celý systém notifikací... Co Vy na to?

  • Kontakt

    • webmaster

      Michal Kliment+420 721 333 815
    • Kontaktní osoba

      Jan Jedlička +420 723 472 125
  • Zpětná vazba


    Poslat


© Kliment 2025 Domů Články Komunikace Kontakty Galerie Kalendář

zadejte kód



Poslat