• 4sail novinky

    Nová verze ALT aplikace 15/05/2015

  • f t w
  • fireball
  • Příspěvky

    Podstránky

    • Sociální sítě
    • Články
    • Komunikace
    • Galerie

    Další projekty

    • Bazar
  • Závody

    Podstránky

    • Kalendář
    • Výsledky
    • Seriály závodů

    Nejbližší závod

    Není znám

    informace se zobrází, až se někdo ze závodníku na nějaký závod přihlásí

  • Oficiality

    Podstránky

    • Dokumenty
    • Kontakty

    webmaster

    • Michal Kliment kl1m3nt@gmail.com+420 721 333 815

    Kontaktní osoba

    • Jan Jedlička +420 723 472 125
  • Účet

    přihlásit

    • The user name field is required.
    • The password field is required.
    • graficky plugin

    - nebo -

    Log in using another service

    REgistrace

    Vytvořit účet
  • 15.07.2015Přečteno 1447x

    popisek obrázku

    Druhé lipno - něco o vlacích atakdále

    Tak nějak mi došlo, že už na nás došlo. Ale jedním dechem musím podotknout, že je to za daných okolností příjemná povinnost, protože jsme nečekali, až na nás přijde v třídní pisatelské hierarchii řada (pokud vůbec), ale šli jsme zasloužené odměně v podobě obligatorního článku naproti.

    Nyní tedy k závodu. Naskočili jsme vlastně do rozjetého vlaku, protože když se fireballská obec shromáždila na víkend, někteří pasažéři – jmenovitě 29ery, 420ky a Cadeti – už za sebou měli čtyři páteční okružní jízdy. Jenže jsme bohužel naskočili v nešťastný okamžik: vlak zrovna začal zpomalovat před zastávkou, kde měl podle hlášení železniční správy strávit celý sobotní den. Inu, když se rozhodnete vydat na cestu, občas musíte vytrpět nějaké nepříjemnosti, než se ocitnete ve vytoužené cílové stanici. Štěstí se na nás cestující ovšem usmálo, takže jsme se ještě týž den kolíbavě rozjeli a kolem nás svištěl vítr.

    Ke mně s Kubou nebyli průvodčí moc shovívaví, a protože jsme měli neplatné jízdenky, draze jsme to zaplatili – dokonce nás označil za „vocase“. Když jsme se z nemilých výdajů oklepali, chtěli jsme si jízdu užít, jak se patří. A k naší veliké radosti jsme záhy objevili volné luxusní kupé číslo jedna, ačkoli od třetího kupé dál bylo poněkud těsno. Řízení lokomotivy [jakýkoli záměr popírám, pozn. aut.] připadlo v ten den mašinfírovi Zippovi s topičem Jéňou (bez urážky), ale jak to vydejchali, na to se jich musíte zeptat sami.

    No – co se železnice týče, myslím, že už by to stačilo. Mohl bych sice ještě přihodit nějaké kolejnice, výhybky a drezíny, ale spíš bych se jen opakoval, a to je nuda.

    Karty byly před nedělí rozdány na každý pád zajímavě. Hlavní podíl na tom měl „zmíněný“ závěr druhé hry (nebo rozjížďky, chcete-li), kdy vítr zahlásil „El condor pasa change“, a každý se musel spokojit s tím, co dostal. Tak třeba Kubas se pak na břehu radoval, že udržel Top Ten, aby záhy zjistil, že byl odsunut na místo jedenácté, protože Šnajdříkovi byl chybně – či spíš vůbec nebyl – zapsán průjezd cílem. Těm, kdo si tím pekelným srocením při zkrácení na spodní bójce po karuselu neprošli a ani to z povzdálí neviděli, taky mnohé napoví, když prozradím, že první posádka měla po dvou rozjížďkách rovných devět bodů. Asi bychom našli jen hrstku posádek, které byly spokojené s oběma svými sobotními dojezdy.

    Proto jsme chtěli v neděli svá pochybení – v některých případech nezaviněná – odčinit. Vítr se však rozhodl pořádně nás v tom vymáchat. Spásu mohla pro většinu přinést jen čtvrtá odjetá rozjížďka, která znamenala škrtání. Jakmile by se však do třinácti hodin stihla pouze jedna rozjížďka, závod by tím skončil (a to i k naší nelibosti).

    Předpověď ale tentokrát nelhala a krátce po jedenácté, jak bylo slibováno, se po vodní ploše roztáhl vítr o síle 7-10 m/s, v nejvyšších nárazech naměřeno až 12 m/s. Odkroužili jsme jednu rozjížďku a netrpělivě očekávali příjezd poslední lodi do cíle a zároveň sledovali hodinky, protože třináctá hodina se kvapem blížila. Nakonec to vyšlo (připouštím, že možná bylo nějaké to očko přivřeno). Start proběhl za minutu dvanáct – což je divné, když první signál přišel přibližně ve 12:55.

    Už mě nenapadá, jak tohle dílo dál rozvíjet, pokud nechci popisovat průběh poslední rozjížďky; a světe div se, to nechci. Proto vám hned teď sdělím, že celý tento příběh skončil pro naši posádku tím, co považujeme za happy end, a na výsledkové listině se nad našimi jmény objevila pouze dvě další – Milan Čáp a Filip Procházka, a nejbližší sousední jména pod námi byla Jiří Čechura a Jan Will. Osobně si myslím, že šlo o dobrou příležitost, kdy si vybrat první „bednu“ v sezóně.

     

    Update (chvíli po zveřejnění článku): tak nějak mi došlo (a ověřil jsem si to!), že Milan ani Filous letos žádný příspěvek neposkytli, takže jsem to psal zbytečně.:-D Když on je pořád tak vepředu...

     

    Za CZE 14551

    Jirka

  • informace

    Autor článku Jiří Parůžek
    Téma Závod
    Datum 15.07.2015

    Sociální sítě

  • O projektu

    4sail.cz je neziskový projekt podporující propagaci a prezentaci jachtingu v Čechách. Nabízíme prostor jednotlivým lodním třídám, jachetním klubům a nebo pořadatelům závodů. Umožňujeme snadné přihlášení na regaty, přístup k výsledkům jednotlivých závodů, počítáme on-line výsledky pohárů. To, co teď vidíte na svých obrazovkách, je nová verze 4sail. Změnili jsme design a portál jsme zjednodušili. Odstranili jsme funkce, o kterých jsme si sice mysleli, že jsou nejlepší pod sluncem, ale nikdo je nevyužíval. Snazší jsou registrace a celý systém notifikací... Co Vy na to?

  • Kontakt

    • webmaster

      Michal Kliment+420 721 333 815
    • Kontaktní osoba

      Jan Jedlička +420 723 472 125
  • Zpětná vazba


    Poslat


© Kliment 2025 Domů Články Komunikace Kontakty Galerie Kalendář

zadejte kód



Poslat