Nové mlýny – Modrý hrozen 19-20.9.2015
Modrý Hrozen, jak již je tomu tradicí, je posledním pohárovým závodem sezóny. I letos tomu nebylo jinak. Jelikož však čtvrteční i páteční větrná předpověď nestála za nic, naše (Kryštof a Šnajdros) i většina ostatních posádek volila co možná nejpozdější příjezd, často i dost po půlnoci. Tréninku, sice není nikdy dost, zvláště pak pro ty, kdo nebyli v Anglii. Nicméně předpověď celkově slabšího větru po celý víkend a vidina MČR pro víkend následující rozhodla za nás.
Sobota se předpovědi celkem držela a výraz „proměnlivý vítr do 4 m/s“ hovoří myslím za vše. O stálosti z jednoho směru větru totiž řeč rozhodně být nemohla. Chvíli po poledni se nakonec za příjemných teplot okolo 20°C odjely tři rozjížďky, které dominovaly nejprve posádky Řáno/Milhaus a zbylé dvě Kubas s Brokem. Večerní zasloužená regenerace probíhala tak, jak je tomu již na dolní Moravě zvykem – obsazením většiny volných a z minulosti důkladně prověřených hostinců a sklípků. Co bylo naopak, zajímavým zpestřením, byla možnost vidět klasické „Áčko“ opět v akci s místní rockovou kapelou s Vašo Patejdlou (myslím, že Filous tvrdil, že je to textař z elánů či co). Kdo do Pavlova jezdí už nějaký ten rok, určitě ví o čem je řeč. Příjemné zpestření od legendárního bowlingu, který však s pokročilou hodinou bývá plný jachtaři k prasknutí.
Neděle co se větru týče, byla proměnlivější. 2-3m/s v nárazech 6m/s, což celkově těžší posádky jako ta naše spíše uvítaly. Jedničky dovezli tentokrát Čápik s Filousem a opět Kubas s Brokem. Druhý den závodu byl rozhodně jachtařský živější, nicméně určitě nejedné posádce zatopilo z Bůh ví jakého důvodu špatné ukotvení cílové bójky v poslední rozjížďce na cílové lodi rozhodčích. Na bedně nakonec stanuly posádky v tomto pořadí: Kubas Brok, Čápik Filous a Řáno Milhaus. Nejen Modrý Hrozen, ale i celý pohár pro rok 2015 byl touto nedělí pro české fireballisty ukončen!
Celkově šlo o slušné svezení na největší moravské přehradě, na které často v bezvětrných dnech na všech těch Slapech a Orlících český jachtař rád vzpomíná. Dalším příjemným urychlením bylo balení, které se z důvodu jen čtyřdenní prodlevy protentokrát odložilo o týden. Což byl také důvod, proč se např. některé z Plzeňských posádek rozhodly i pro přípravný trénink, který s podzimních poklesem teplot přinesl i sílící vítr. Jen ta slavná D1 po cestě domů…
Kryštof Spurňák