Soustředění Garda – pohled z člunu
Loni, cestou ze soustředění na Nechranicích Johanka naťukla téma Velikonočního výjezdu na tréning na Lago di Garda. Slovo dalo slovo, poslala se žádost na svaz o přidělení člunu a světe div se – člun nám byl slíben, takže nic nebránilo akci uspořádat.
Teď k samotnému tréningu:
Sešlo se 6 posádek: Kuba s Jájou, Míša s Lenkou, Michal s Míšou, Honzové, Slávek s Gemprlíkem a Šnajdříci. V plánu byly 4 jachtařské odpoledne (nikomu se nechtělo chodit na ranní vítr :D).
Na pátek připadl tréning manévrů, vítr byl jižní a poměrně čerstvý (kolem 8 m/s cca). Také se dostavily větší vlny, než jsme z českých vod zvyklí. V stoupačkách si černého Petra vylosovali Milan a Mates, kteří si zcela proti zvyklostem připsali asi 5 koupelí. Zřejmě se u nich projevila nervozita z organizovaného tréningu :D. Halzy na čistý zaďák se zase ukázaly být oříškem pro Slávka, který bojoval s nafouknutím spinakeru. Celkově jsme na vodě strávili něco kolem tří hodin. Následoval rozbor bezprostředních dojmů nad Aperolem v hospůdce v klubu a přesun na večeři a rozbor videí v apartmánech (které byly mimochodem luxusní, se skvělým výhledem).
Na sobotu byl v předpovědi déšť a slabší vítr. Vyrazili jsme kolem 13:00 a v plánu bylo potrénovat manévry na bójkách a různých kolizních situacích. Bohužel, než jsme dokončili ‚rozehřívací‘ stoupačku k hradu v Malcesine a následnou jízdu dolu na ostré raumy, přihasila si to přes hory bouřka, která nám nejprve šlohla vítr a následně, když už nám na břeh zbývalo jen několik stovek metrů, nás obdařila pořádným chcavcem. Naštěstí poměrně rychle přešla a tak jsme mohli vyrazit zpět na vodu, posíleni o Slávka, který první výjezd na vodu nestihl. Došlo na kroužení na trati, nejdříve jednoduché karusely, poté složitější cvičení na simulaci všech možných příjezdových a odjezdových situací na bójku (mezi bývalými Cadeťáky známé jako ‚Mufovo cvičení‘). Na závěr, když už měli posádky hlavy celé zamotané z kroužení, došlo na několik cvičných startů. Tentokrát jsme vynechali Aperolovou část dne, jelikož jsme jeli do Torbole na večeři a do Rivy na zmrzlinu (obojí vyhlášené a výborné). Po návratu ovšem nechyběl rozbor pořízených videí.
Neděle nás přivítala tím pravým ‚Garda‘ počasím: Azuro nebe, vítr poslušně utichl kolem 9:00 a kolem 10:00 už šel z jihu, prostě jachtařská paráda. V neděli také už neměli v Malcesine závody Lasery, které předchozí dva dny blokovali prostor před marinou, takže bylo možné trénovat hned po vyplutí na vodu. Po rozježdění byly v plánu starty. Nejdříve klasické, potom starty v poslední minutě a nakonec starty, ve kterých si vždy jedna posádka musí hledat místo na čáře až půl minuty před startem. Následovalo několik krátkých rozjížděk a opět obraty a halzy na písknutí. Vítr postupně slábnul, až se zdálo, že odejde úplně, tak jsme se přesunuli do prostoru před klubem na několik finálních rozjížděk. Nakonec to bylo asi 8 dvoukolových rozjížděk, jelikož vítr opět zesílil (cca k 7 m/s). Na břehu to vypadalo na déšť, tak jsme zašli na Aperol, abychom nezmokli cestou na apartmány. Déšť z toho nakonec nebyl, zato veselá nálada ano! Po návratu z klubu večeře u bazénu u apartmánů a již klasický rozbor videa.
V pondělí jsme se rozhodli jít na vodu už v 10, abychom z Malcesine vyráželi kolem 14:00. Báli jsme se, že na vodě nebude foukat, leč zbytečně. Vítr na jižní směr přeskočil dříve a když jsme dorazili do klubu tak už foukalo přes 10 m/s. V plánu bylo dát dvě dlouhé stoupačky, proložené jedním zaďákem a jedněmi raumy, aby bylo možné porovnat rychlosti lodí. Bohužel celkem záhy odpadl Slávek s Jirkou, jelikož Jirku zradili ruce. Zbývající posádky si ovšem užily 2 hodiny krásného ježdění v sice chladném, ale zato větrném a slunečném dni.
Po příjezdu zabalit, naložit a hurá šnečím tempem do Čech.
Pár poznatků na závěr:
· Garda je opravdu zázračná jachtařská lokalita
· Za dobu, co trénuju, jsem už zachraňoval před utopením lecos, nakousanou housku, které se nechce vzdát kosatník, pohodlně usazený na převrhlé lodi, zatímco kormidelník kolem plave v ledové vodě, poprvé. Díky Léňo.
· Co kormidelník, to jiný jízdní styl.
· Dva metry vysoké splouvací bójky jsou nízké. Příště to chce ještě vlaječky.
· Píšťalka je při větru kolem 10 m/s a rychlosti Fireballu trapně nedostačující. Příště plynové troubítko s sebou.
· Na motoráku se širokou špičkou se ve vlnách nahání Firebally, jedoucí na bočák, těžko.
Za mě to bylo super, největší možný prostor pro zlepšení vidím v osobě trenéra :-).
Vojta